wtorek, 21 marca 2023

Wiosna, kartki wielkanocne i stroje ludowe, krokusy wszędzie i czas na prace w warzywniaku

 Witam wszystkich wiosennie!

Wreszcie mamy wiosnę! Czuło się ją już od dawna, ale świadomość, że jest już tak całkowicie "legalnie": astronomicznie i kalendarzowo, cieszy mnie ogromnie. Teraz przed nami kilka cudownych miesięcy.

Tak jak obiecałam, dzisiaj chciałam pokazać resztę wielkanocnych kartek z motywem folklorystycznym. Niestety, reszta zaplanowanych tego typu wzorów musi poczekać. To taka moja słabość, czasami trudna do zniesienia ale siła wyższa: mnóstwo pomysłów, wiele projektów, ale tylko dwie ręce, wiele obowiązków, czasami totalna niemoc i czas, który nie ma litości. Nigdy się nie zatrzymuje. 

Poniższe kartki przedstawiają strój śląski, kurpiowski i częstochowski. Strój częstochowski, z racji miejsca pochodzenia jest najbliższy memu sercu, i dlatego jest w trzech odsłonach: kartki wielkanocnej, kartki z pozdrowieniami i zakładki do książki. Ale tak naprawdę wszystkie polskie stroje ludowe są cudowne i wszystkie wzbudzają we mnie zachwyt. 





W ogrodzie spędzamy coraz więcej czasu. Wczoraj padał deszcz, więc zrobiłam ogród w domu. Przez większość dnia pikowałam to, co już wyrosło w doniczkach, głównie pomidory, ale nie tylko. Potem poszłam za ciosem i zajęłam się przesadzaniem i rozmnażaniem kwiatów domowych. Zajęło mi to praktycznie cały dzień, a i tak nie wszystko jeszcze przesadziłam. Lada moment nasz dom może przypominać dżunglę. Z samych dwóch paprotek, po rozsadzeniu mamy teraz dziewięć. Jeśli kiedyś będą takie bujne jak były te macierzyste, to będzie nam naprawdę zielono. W ogrodzie wiosnę słychać w intensywnym i cudownym śpiewie ptaków i bzykaniu pszczół, dla których pierwsze wiosenne kwiaty są prawdziwym dobrodziejstwem. Prym w ogrodzie nadal wiodą krokusy i przebiśniegi, choć już w pąki ubrały się żonkile i hiacynty. Hortensje już puszczają zielone pąki. Po pierwszych porządkach w warzywniaku jutro mamy w planach wysiew pietruszki, marchwi, rzodkiewki i sadzenie pierwszych cebul dymek. Czyli ciąg dalszy gimnastyki ogrodowej. Pozdrawiamy serdecznie i życzymy przepięknej wiosny: i w przyrodzie, w pogodzie i w sercu!








13 komentarzy:

  1. Witam wiosennie. Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa. Twoje hafciki mnie zachwycają. Te projekty są tak miłe dla oka, że z wielka przyjemnością się je ogląda. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za miłe słowa. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Piękne haftowane karteczki i wspaniałe wiosenne zdjęcia :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne karteczki.I ta wiosna pod drzewem

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne karteczki i przepiękne hafciki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam wiosennie. Piękne karteczki, piękny czas zarówno w ogrodzie jak i przed nami czeka... Samych pięknych kolorowych dni życzę... Krokusiki uwielbiam... Ale niestety już przekwitły, idzie kolejna partia kolorów wiosennych. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta wiosna dość kapryśna jest. Oby mróz nie zniszczył tego, co tak pięknie zaczęło już rosnąć. U mnie też krokusy już przekwitły. Mam już kilka kwitnących żonkili, ale forsycja jest naprawdę teraz królową ogrodu. Pozdrawiam i ciepła życzę.

      Usuń
  6. Super hafty, stanowią fajne uzupełnienie kartek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super hafty. Stanowią fajne uzupełnienie kartek

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszymy z każdego komentarza, bo cudownie jest wiedzieć, że ktoś się nami inspiruje, ogląda i czyta naszego bloga. To miejsce służy wymianie myśli twórczej i przyjacielskiej.
Bardzo prosimy, nie umieszczaj w tym miejscu jakichkolwiek propozycji handlowych, reklam usług czy sprzedaży, dziwnych propozycji. To nie jest odpowiednie miejsce na tego typu komentarze. Będziemy to kasować.