piątek, 13 stycznia 2023

A dzisiaj niech będzie szydełkowy pies, bocian, pierwsze liście na różach i stokrotki

 Witamy serdecznie,

Dzisiaj nie będzie zakładek do książek czy kartek, ale spokojnie - są w przygotowaniu 😀. Dzisiaj będzie szydełkowy pies. Wzór na tego pieska (książka podaje, że to labrador) pochodzi z książki z wzorami autorstwa Kerry Lord. Mam kilka anglojęzycznych książek z serii Edwards's Menagerie i choć wzory są ciekawe, dobrze wytłumaczone, a każdy wzór jest zilustrowany przejrzystą fotografią, to sięgam po nie tylko od czasu do czasu. Ale to nie wynik tego, że coś mi w tych wzorach nie pasuje, tylko zwyczajnie mam tyle pomysłów i prac w tzw. "trakcie", że na kolejne po prostu brakuje mi czasu. Ale chyba zacznę częściej zaglądać do tych i innych książek z wzorami. Jakiś czas temu (może dwa lata temu?) tęskniąc za wiosną, zrobiłam córce bociana, także według wzoru Kerry Lord pochodzącego z książki pełnej pomysłów i wzorów na ptaki. Udało mi się odszukać zdjęcie, więc dla chętnych do zobaczenia wstawiam je tuż pod psem. Co do ptaków, jest tam taki ciekawy wzór na koguta, więc może się skuszę?



W ogrodzie, na bardzo zielonym jak na tę porę roku trawniku wysypały się stokrotki. A róże zaczynają się przebudzać, co wzbudza mój niepokój o nie. Zauważyłam pierwsze, styczniowe (!) listki róż. Prognozy pogody uległy zmianie i zapowiadają powrót zimy. Wiem, z ekonomicznego punktu widzenia, lepiej jakby było ciepło, ale z przyrodniczego punktu widzenia, lepiej by przyroda zbyt szybko nie budziła się ze snu. Może zima jakoś to wypośrodkuje? 
Serdecznie pozdrawiamy.



14 komentarzy:

  1. Piesio rewelacyjny a bociek bajeczny.Troche za wcześnie na listki róży, jak one już wyszły to inne rośliny też muszą się budzić, nie dobrze .Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za komentarz.Tak, niestety listki wychodzą.Ba! Wydaje mi się, że nawet borówka amerykańska ma już pąki. Gdyby ta pogoda już taka została....ale ona niestety taka łaskawa nie będzie. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Lubię szydełkowe zwierzaki, twoje są śliczne. Bociek wymiata :-)
    U mnie na balkonie też roślinki się budzą do życia.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Ja to się śmieję, że we mnie jest duże dziecko. Lubię zabawki. Nie, nie te wszechobecne plastikowe, ale te, które powstają pod dyktando serca i z pracy rąk. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. bardzo fajne te maskotki....bocian to już zwiastun wiosny....chociaż jeszcze musimy trochę poczekać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Bocian to rzeczywiście zwiastun wiosny, choć i bywają takie osobniki, które upodobały sobie zime w Polsce i zostają. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Uwielbiam szydełkowe maskotki :) Świetny bocian i rewelacyjny labrador !!! Piesek zimowy z szaliczkiem, bocian wiosenny czyli zgodnie z szalejącą pogodą...u mnie hortensja budzi się do życia..stanowczo za szybko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz. Co do wiosny, podobno ma się nieco ochłodzić. Może budząca się przyroda znowu przyśnie?Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Swietny ten piesek i bocian tez. Nieslychane jak tam u Was cieplo, az roze zaczely sie budzic. U nas caly czas zimno i pelno sniegu. Nie moge sie doczekac do wiosny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Margaret, ja też czekam na wiosnę, ale zime lubię zimową. A teraz, gdy dzieciaki mają ferie, to śnieg by się przydał. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Świetne szydełkowe zabawki! Również czekam na powrót zimy, bo róże i hortensje zaczęły wypuszczać listki:( Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie już są przebiśniegi. Zimo wracaj! Choć na trochę.... Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Piesek jest the jest, żałuję że nie umiem robić takich rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to nie umiem? To trzeba się nauczyć. To nie jest trudne, naprawdę.

      Usuń

Bardzo się cieszymy z każdego komentarza, bo cudownie jest wiedzieć, że ktoś się nami inspiruje, ogląda i czyta naszego bloga. To miejsce służy wymianie myśli twórczej i przyjacielskiej.
Bardzo prosimy, nie umieszczaj w tym miejscu jakichkolwiek propozycji handlowych, reklam usług czy sprzedaży, dziwnych propozycji. To nie jest odpowiednie miejsce na tego typu komentarze. Będziemy to kasować.