piątek, 24 czerwca 2011

Ze starych serwetek -czI/From the old doilies- part I

Dzisiaj chciałabym wam pokazać kilka z wielu moich starych (czytaj: bardzo starych) szydełkowych serwetek. Znalazłam je u siebie w domu, ale dużą część dostałam od mamy. W zasadzie miały już wylądować na śmietniku, ale nie mogłam tego zrobić. Pękło by mi serce. Zastanawiałam się, co z nich można zrobić i proszę - część pomysłów już wprowadziłam w życie. Kto wie, może ktoś z was też ma w domu stare, czasami juz pożółkłe lub uszkodzone serwetki i nie co z nimi zrobić? Co myślicie o ich nowym "wizerunku"? Jeśli kogoś to interesuje to usztywniałam je w syropie z cukru a po całkowitym wyschnięciu polakierowałam. Są twarde jak kamień. Miłej soboty i niedzieli! I zapraszam was do spaceru po Looe, na moim drugim blogu.

 Today I would like to show you some very old doilies. This is only a small part of the old dollies I found in my house and my mum’s house.  They should be thrown out, but I couldn’t do that. I had some ideas for them.  Who knows, maybe you also have some very old crochet doilies in your house and you don’t know what to do with them? What do you think of this new purpose for them? If you’re interested; I used sugar syrup for starch and I varnished them when they dried. Have a wonderful weekend!






25 komentarzy:

  1. Super pomysł z tymi serwetkami. Tylko jako świecznik mi nie pasują(choć pięknie wyglądają). O pożar jest bardzo łatwo.
    Pozdrawiam:)
    ps. Muszę odgapić pomysł z serwetnikiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana, tez tak myslalam, ale w domu plomien idzie do góry i ma jednak dosc spora odleglosc do brzegów serwetki. Natomiast wlasciwie powinnam swieczke wstawic w kieliszek lub taka mala szklaneczke a ta ubrac w serwetke -dla bezpieczenstwa!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczny pomysł z tymi serwetkami.Bardzo ale to baaaardzo mi się podoba.W każdej pokazanej wersji.Zostaje pogratulować pomysłu.
    Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Popatrz tylko! Latami szukam serwetnika, który by pasował na mój stół! A on tu czeka gotowy!
    Dzięki za wspaniałą podpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
  5. wow! every time i see your wonderful works i really can't believe what is possible to create with some yarn and a needle... you are such an artist!! greetings!! maria

    OdpowiedzUsuń
  6. Najbardziej podoba mi się serwetnik , rewelacyjny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  7. wszystko wyglada slicznie:))Pomysl na serwetnik super:))Jak tylko opanuje juz sztuke szydelkowania to tez sobie musze taki sprawic:)))
    Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow! Ale miałaś świetny pomysł! Widzę, że serwetnik jest faworytem ;) Mnie również on najbardziej wpadł w oko, pewnie dlatego, że go potrzebuję ;) Dzięki za inspirację :*

    OdpowiedzUsuń
  9. niesamowite! Nie słyszałam o takim sposobie usztywniania jak cukier i lakier. Muszę spróbować.serwetnik - to jest to !

    OdpowiedzUsuń
  10. pomysły bombowe, wykonanie super :) dobrze, że nie wyrzuciłaś serwetek, pięknie to wszystko wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomysł godny naśladowania - jak pokazalaś na zdjęciach przydatny na każdym kroku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł! Gratuluję bujnej wyobraźni - efekt końcowy jest niesamowity. Ile przydatnych gażdżetów udało się nikłym kosztem uzyskać! ;)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały sposób na zagospodarowanie starych (ale i nowych też) serwetek.Wykombinowałaś to super .

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł na wykorzystanie serwetek

    OdpowiedzUsuń
  15. Swietny pomysl - oczywiscie powtarzam sie :) Mnie najbardziej spodobal sie swiecznik i serwetnik :)

    OdpowiedzUsuń
  16. They look very pretty. I don't blame you for not throwing them out

    Jan x

    OdpowiedzUsuń
  17. ale nakombinowałaś z tymi serwetkami!!;)))wszystko świetnie się prezentuje;))całusy

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo kreatywne! Podziwiam pomsyłowość, pozdrawiam bardzo serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyczny pomysł na wykorzystanie serwetek.Mnie też najbardziej podoba się serwetnik.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawe zastosowanie dla serwetek które nie do końca swojej żywotnosci musza pozostać serwetkami gratuluje pomysłu (Podziwiam tez anioła - gdzie moge znaleśc schemat prosze o odpowiedz na moim blogu
    www.szydelkowekoronki.blog.onet.pl)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pomysły na serwetki ciekawe, ślicznie wyglądają. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziekuje wam wszystkim za opinie. Rzeczywiscie, serwetnik mi tez najbardziej przypadl do gustu, ale te miseczki rewelacyjnie wygladaja z suszonymi, pachnacymi kwiatami. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszymy z każdego komentarza, bo cudownie jest wiedzieć, że ktoś się nami inspiruje, ogląda i czyta naszego bloga. To miejsce służy wymianie myśli twórczej i przyjacielskiej.
Bardzo prosimy, nie umieszczaj w tym miejscu jakichkolwiek propozycji handlowych, reklam usług czy sprzedaży, dziwnych propozycji. To nie jest odpowiednie miejsce na tego typu komentarze. Będziemy to kasować.