wtorek, 14 grudnia 2010

Szydełkowy anioł (wzór)/Crochet angel pattern

Hej, to ja! Bardzo chciałam wczoraj coś napisać ale brakło mi czasu. Próbuję posprzątać mój dom, lecz zaczynam myśleć, że nie jest to możliwe. Kto z was ma dzieci to wie o czym piszę. Zwłaszcza malutkie dzieci, jak moja kilkunastomiesięczna Zosia. Ona uwielbia pomagać, ale tak na swój sposób. Ja wkładam coś do szafki to Zosia zaraz to wyjmuje z szafki. I jeszcze oczekuje oklasków. I co robię? Klaszczę. Bije brawo na całego! W końcu to prawo jej dzieciństwa. Mała próbowała nam pomagać robić pierniczki na choinkę. To znaczy testowała na ile ciasto jest smaczne. Tatuś ją tego nauczył. Zresztą zobaczcie sami.

Hi, it’s me!
I wanted to write something yesterday but unfortunately, I didn’t have time. I try to tidy my house, but I’m starting to think it’s impossible. If you have children, you probably know what I am talking about. Especially if you have a toddler at home. My Zosia loves to help me in her own special way. I put something in, next minute she takes it out. And she wants applause for everything she does. And I clap, because this is a law in her childhood. Zosia tried to help us to make gingerbread cookies. She tried the tasty dough. Daddy taught her that. Look at the picture that shows how busy my girl was with the gingerbread cookies.
Dzisiaj chciałam was zachęcić do zrobienia szydełkowego anioła. Oczywiście wiem, że wielu z was zachęcać nie potrzeba, bo robicie ich wiele i do tego tak cudnych, że czasami zapiera mi dech w piersiach gdy patrzę na zdjęcia. Ale może ten wzór również dołożycie do swojej kolekcji i wykorzystacie go w przyszłości. Według tego wzoru robiłam właśnie tego anioła, który został wyróżniony przez grudniowe wydanie magazynu Crafts Beautiful.
But today I wanted to encourage you to make your own crochet angel. I know many of you I don’t need to encourage because you make them anyway. You make so many and they’re so pretty. Maybe this pattern of my angel (this is the runner up pattern in Crafts Beautiful in December 2010) you’ll add to your collection of patterns and you will use it in the future.

Nie chcę pisać jaka nić jest najlepsza. Każdy ma swoją ulubioną. Szydełko dobieramy do grubości nici. Zawsze zaczynam od głowy. Wpierw robię pętelkę, która później służy jako wieszaczek. Ale oczywiście ty nie musisz robić takiej pętelki, jeśli wolisz o wieszaczku pomyśleć później. Zaczynam od łańcuszka z pięciu oczek, które zamykam w kółko i dalej już cały czas pracuję w kółku. Oto wzór głowy oraz kilka zdjęć z pracy nad nią. Nie zapomnijcie o wypełnieniu głowy na przykład watą.

I don’t want to write what kind of thread you need to use. Everyone has their favourite. You choose the crochet hook suitable for your cotton. I always begin with the head. I make the loop (to hang it up), but you can make it anytime later if you want. Then I make five chain stitches and join it to make a circle. Then I work in a circle. Ok. This is the pattern for the head and my instruction pictures. Remember to stuff the head (with something like cotton).








Teraz czas na skrzydła. Wzór skrzydełek zaczyna się od 15 rzędu ale jest to rząd, który już masz zrobiony(patrz głowa). Kiedy skończysz skrzydła, składasz je na pół i łączysz obie połówki zaczynając sukienkę. Rządek 30B póki co ciebie nie interesuje.
After that we make the wings. Remember, the wings begin from the 15th round, but careful - you have already done it. In the end you curve the wings and join them together with the start of the dress. This part (round 30B) in blue you will make on the end of the whole angel.






Sukienkę cały czas robimy w kółko. Nie sugeruj się ilością oczek we wzorze, bo nie jest to żelazna zasada, że akurat tyle musi być. Po zakończeniu rzędu 29 zmieniamy nitkę (na przykład na złotą lub srebrną) oraz bierzemy ciut cieńsze szydełko i wykańczamy anioła. Robimy rząd 30A i 30B w skrzydłach.

Now it’s time for the dress. You still work in a circle. When you finish 29 rounds, you take another thread; gold or silver, change the crochet hook into a thinner one and now you make round 30A on the end of the dress and round 30B on the end of the wings.








Gotowe? To teraz musimy naszego anioła usztywnić. Możesz użyć tradycyjnego, mocnego krochmalu zrobionego na bazie wody i mąki ziemniaczanej albo przyrządzić syrop z cukru. Wielu ludzi używa gotowych krochmali ze sklepu (ługa) lub wody wymieszanej z klejem. Mokrego anioła musisz uformować. Możesz do tego użyć butelek, kieliszków, lub innych przedmiotów o wymaganym kształcie. Mnie zdarzało się suszyć nawet na jabłkach (patrz tu). Ustaw anioła w pobliżu kaloryfera a już niedługo będziesz się nim cieszyć. Mam nadzieję, że ten wzór jest dość czytelny dla was. Uwierzcie mi, bardzo się starałam. Powodzenia!
Ready? Ok, now you need starch your angel. You can use traditional starch like boiled water with potato flour or sugar syrup. Some people use starch from shops (DYLON SprayStarch, you can get it in Tesco) or water with glue (PVA). You need to shape the wet angel on a bottle, cup, or something (I sometimes use apples – look here) Put it near a radiator. I hope this pattern is readable for you. Believe me I tried my best. Good luck!

37 komentarzy:

  1. Piękny anioł, super wykonanie i bardzo dokładny opis. To ważne, że dzielisz się umiejętnościami z innymi. Teraz znacznie łatwiej znaleźć informacje. Gdy ja zaczynałam szydełkować na opisy trzeba było dosłownie polować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniołek prześliczny...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. sliczniutki anioleczek ,juz go sobie zapisalam bo anielkich schematwo nigdy nie za wiele a ten jest taki milusi,pozdrawiam serdecznie przed swiatecznie magnolia;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny anioł, nie usuwaj opisu, na pewno go zmontuję w wolnej chwili. Zosieńka cudowna dziewuszka. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kasiu, fajny Aniołek, podoba mi się, dodaje do swoich zbiorów.
    Pozdawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny, może jeszcze uda mi się go zrobić przed tymi Świętami, bo ja też mam podobne problemy (dziecięce) jak ty (patrz mój blog :)). Piękna córeczka i śliczny aniołek. Nawet dla mnie - początkującej szydełmaker będzie łatwo. Bardzo dziękuję i kładniam się w pas!

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczny aniołek i fajny kursik.
    # lata temu zrobiłam chyba 40szt i już mi się nie chce...ale może się skuszę?
    Pozdrawiam Lacrima

    OdpowiedzUsuń
  8. Your angel is wonderful and I am really happy to have been the winner of your candy :)
    It must be lots of work to do such a wonderful angel... greetings!! maria

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciesze sie, ze podoba wam sie opis i wzór. Rzeczywiscie, wzorów w necie na anioly jak na lekarstwo.....szkoda. Sprawilo mi ogromna radosc dzielenie sie nim z wami i mam nadzieje, ze jak juz zrobicie to pochwalicie sie nimi na swoich blogach. Serdecznie was pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Катя (можно так тебя называть???)))) Очень благодарна за такой подробный Мастер -класс по созданию Ангела!!! Обязательно попробую, только бы получилось!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mój komputer robi mi psikusy...

    ИрэнА - you can call me Катя! I like it!

    OdpowiedzUsuń
  13. thank you very much for the master-class! I found several patterns for angels but was afraid even to start making them. now i'm not =)

    Lena

    OdpowiedzUsuń
  14. ale piekne anioły !!! ide szukac szydełka i ja spróbuję - fajnie wytłumaczony i przejrzysty kursik :)
    Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  15. Sory..ale juz znalazlam wzor na aniolka..dziekuje pieknie..tamten komentarz uwazam za zbedny..jeszcze raz pieknie dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  16. Jaki piékny!!!!
    Kasiu, ja dopiero stawiam pierwsze kroczki w szydelkowaniu, Kasiu jakiej grubosci szydelko do kordonku potrzebuje?? Podpowiedz prosze ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Też robię aniołki ,ale troszkę inne .... Jeżeli pozwolisz odgapię wzorek i zrobię takiego jak Twój... zapraszam na mój blog http://zefirkowo.sasni.eu/ jest bardzo prymitywny , ale nie mam czasu aby popracować nad jego szatą graficzną....

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj :) Aniołek uroczy i wzór bardzo dokładnie narysowany. Odgapię sobie, bo zaczęłam dziergać właśnie aniołeczki :)
    Pozdrawiam Efka

    OdpowiedzUsuń
  19. Witaj
    Pani Katarzyno, miałam przyjemność kiedyś wymienić z Panią korespondencję email'ową na temat zakładek szydełkowych.
    Przyznam się bez bicia ;-) ,że nie zalazłam czasu aby ich wykorzystać jako początkująca.
    Lipcowe i sierpniowe upały powodowały,że większe prace na działce były niemożliwe do wykonania, a że jedyne ruchy które mogłam wykonywać nie zalewając się potem to były ruchy rękoma to siadłam do szydełkowania.
    Zrobiłam kilka podkładek, sporo gwiazdek i cudowne Pani Aniołki.
    I tu moja prośba ; czy mogła by Mi Pani podać przepis na "cukrowy Krochmal".
    Pozdrawiam
    Agnieszka z Krakowa.

    OdpowiedzUsuń
  20. Droga pani Agnieszko, cukrowy krochmal jest bardzo prosty -zwyczajnie do szklanki lub dwóch wody dodaje szklanke lub dwie cukru I gotuje jakis czas, by powstal lekki syrop. Potem aniolka sie namacza w tym syropie, by jak najwiecej tego plynu w niego wsiaklo, a potem formuje na styropanowym stozku, butelce itp. Oczywiscie aniolek jest wowczas bardzo lepki, ale w miare schniecia, znika lepkosc. Gdy jest suchy, jest sztywny jak kamien.

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam
    Pani Katarzyno, Serdecznie Dziękuję <3
    Przepis jest bajecznie prosty.
    Nawet z domu nie muszę wychodzić by kupić składniki. ;-)
    A....byłabym zapomniała, gwiazdki szydełkowe też można tak usztywnić?
    Jeszcze raz Dziękuję.
    Pozdrowienia z zamglonego dziś Krakowa
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Moja Prababcia robiła bardzo podobne aniołki <3
    Jeszcze gdzieś są... Muszę je kiedyś znaleźć...

    OdpowiedzUsuń
  24. Super anioł! Zaraz go wypróbuję :). W wolnej chwili zapraszam również do mnie ;) http://apozu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo dziękuje za jasny i czytelny kursik. Skorzystałam :) jeśli ma Pani ochotę zobaczyć efekty to zapraszam: http://annawojnar.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Jejku tyle się oszukałam w sieci wzorów aniołków ale to cudo dopiero dzisiaj ujrzałam i jestem wprost zakochana w tym aniołku. Sięgam po szydełko i zapraszam do mnie.
    http://tesstereczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie, tymbardziej, ze sama ten wzor wymyslilam.

      Usuń
  27. O co chodzi w schemacie jak jest słupek podwójnie nawijany w nawiasie robi się tak samo jak zwykły słupek podwójnie nawijany? Prosze o pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest nawias...tylko pokazane jest ze cztery slupki podwojnie nawijane laczymy razem.

      Usuń
  28. Czy ktoś z Was już robił tego aniołka? Moja mama nie potrafi sobie poradzić z głową aniołka, bo mówi że coś tam nie widzi. Może ktoś podesłać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem wiele osob robilo tego aniolka. Nie jest to najlatwiejszy wzor, ale nie rozumiem co moze byc niewidoczne w tej glowie?

      Usuń
  29. Thanks. I do your angel. IRS beatfull.

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudny Aniołek! A małe dzieci tak mają że pomagają na swój sposób,teraz pewnie z niej dużą panna 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za odwiedziny. Tak, z tego dziecka to już jest nastolatka, co też bywa teraz wyzwaniem dla mnie 🤣😉

      Usuń

Bardzo się cieszymy z każdego komentarza, bo cudownie jest wiedzieć, że ktoś się nami inspiruje, ogląda i czyta naszego bloga. To miejsce służy wymianie myśli twórczej i przyjacielskiej.
Bardzo prosimy, nie umieszczaj w tym miejscu jakichkolwiek propozycji handlowych, reklam usług czy sprzedaży, dziwnych propozycji. To nie jest odpowiednie miejsce na tego typu komentarze. Będziemy to kasować.