piątek, 25 marca 2011

Szydełkowe jajka-wzory/Crochet eggs-patterns

Witajcie! Dzisiaj chciałabym wam troszkę opowiedzieć o moich małych szydełkowych jajeczkach. Prawdą jest, że nie chciałam w tym roku robić zbyt dużo dekoracji wielkanocnych, ale kiedy zaglądam na wasze blogi i widzę, te wszystkie cudowne rzeczy, jakie tworzycie z myślą o nadchodzących świętach, coś mnie ruszyło. Troszkę i ja podziałałam w tym kierunku.
Today I would like to talk you about my small crochet eggs. The truth is, I didn’t want to make too many Easter decorations this year, but when I see your blogs and your great Easter creations I had to make some of my own.

Wzory na szydełkowe jajka wynalazłam w moich polskich magazynach poświęconych szydełkowaniu. W tych magazynach przedstawione są jako ubranka na jajka ze styropianu. Wyglądają ładnie, ale ja wolę takie szydełkowe robótki puste w środku. Zrobiłam je po swojemu.
I got the patterns for these crochet eggs from some polish crochet magazines. Magazines encourage using the crochet eggs as a decoration around the Styrofoam or plastic eggs. They’re ok, but I prefer the crochet eggs empty inside. So I made them in my own way.

Szydełkowałam je używając bardzo cienkiej bawełnianej nici i szydełko numer 1. Niektóre z nich są zrobione z dwóch takich samych części. Jeśli spojrzycie na wzór zobaczycie narysowane strzałki. Pewnie wiekszość z was wie o co chodzi, ale gdyby ktoś nie wiedział to informuję, że strzałki te pokazują, w którym miejscu należy połączyć obie części jajka w trakcie wykańczania ostatniego rządku drugiej połowy. Skomplikowałam chyba trochę, co? Niektóre jajka zostały wydziergane jako jedna całość.
I crocheted them using very thin thread and crochet hook number 1 (UK). Some of them are made from two identical parts. There are arrows in these patterns. The arrows mean that you need to join them in these places while crocheting the last round of the second part. Some eggs are made from one part.

Aby je usztywnić, przygotowałam syrop z wody i cukru (Tak około pół szklanki cukru na szklankę wody. Pogotować razem kilka minut). To bardzo lepka praca, ale po wyschnięciu już nic się nie lepi.
To starch them I used this syrup I made using water and sugar (about 1 glass of water, and half a glass of sugar. Boil together for a few minutes). This is very sticky, but when the eggs are dry, they aren’t sticky any more.
Wkładamy jajka (te szydełkowe, oczywiście) do syropu i pozwalamy im na "słodki relaks"- tak około godziny, albo dłużej. Nie jest to konieczne, ale wtedy mamy pewność, że będą sztywniejsze. Potem umieszczamy w środku balon i napełniamy go powietrzem, zawiązujemy i pozwalamy w ten sposób jajkom wyschnąć.
First I put my crochet eggs into the sugar for one hour, then I put a very small balloon inside each egg and blew it up. Later on, I hung the eggs up to dry.

Ja użyłam bardzo małych baloników, tutaj kupowanych dzieciom do zabawy z wodą. Były okrągłe, a ja chciałam mieć jajka. Co zrobiłam? Nie pozwoliłam im wyschnąć na pieprz. Przebiłam balony i bardzo ostrożnie usunęłam je z jajka, a samym jajkom nadałam odpowiednie kształty, delikatnie trzymając je za dwa końce i odrobinę rozciągając.
Then the eggs were nearly dry (but still a little bit wet), I popped the balloons and took them out from eggs very gently. I didn’t have the balloons in an egg shape, so afterwards I shaped them by carefully pulling both ends.
 Kiedy całkowicie wyschły, polakierowałam je lakierem bezbarwnym. Są bardzo trwarde. Pokażę wam teraz je pojedyńczo, a pod spodem umieszczę wzory do nich. Tymczasem życzę przyjemnego weekendu!
When they dried I varnished them. Now I’d like to show them to you and share the patterns. Have a nice weekend!











34 komentarze:

  1. Piękne! Na deserek jeszcze ta kwitnąca forsycja. Ach, pozazdrościć! U nas nawet jeszcze pączków nie widać:( Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne! Takie leciutkie i niby proste. Czarodziejką jesteś!

    OdpowiedzUsuń
  3. Są piękne.Bardzo mi się spodobało to kolorowe.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziekuje wam bardzo! Teraz robie wieksze....

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiosennie,kolorowo się u Ciebie zrobiło,pisaneczki przecudniaste!

    OdpowiedzUsuń
  6. Często zastanawiałam się jak są zrobione te koronkowe jajeczka,dziękuję za super kursik.Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne jajka. Jak mi tylko starczy czasu to sie skusze zrobić sobie ze dwa albo 3.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne!Dziekuje za szczego'lny opis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Sliczne:)))az zaluje, ze nieumiem na szydelku robic:)
    Pozdrawiam cieplutko Asia

    OdpowiedzUsuń
  10. Ales wymyslila patent na usztywnianie!!!Niezle wywijasz tym szydelkiem!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Olá querida,
    Passeando pela internet encontrei seu blog que é maravilhoso!!
    Adorei as bolas e anjos em croche!
    Voce esta de parabens pelo cantinho aconchegante(blog)Bom fim de semana,e um abraço brasileiro pra ti...

    OdpowiedzUsuń
  12. Napracowałaś się i jeszcze przygotowałaś kursik. Brawo! Święta u Ciebie bliziutko. Z takimi ozdobami, bardzo bliziutko. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Próbowałam zrobić takie szydełkowe bombki, ale mi nie wyszły :-( Pewnie dlatego, że balony miałam nieodpowiednie ;P A tak na serio, to nie wiem, jakie balony kupić, bo mam kilka rodzajów, ale żaden nie nadaje się jako baza pod szydełkowe jaja. Spróbuję więc może na styropianowych tym razem? Jeśli mi się uda, to na pewno pokażę u siebie :-) A Twoje jajeczka są śliczne. Najbardziej podobają mi się białe i żółte.

    OdpowiedzUsuń
  14. To nie moj patent, dziewczyny z tym usztywnianiem, moze tylko nie wiele osob o nim mowi.

    Magdo! Spokojnie mozesz zrobic te jajka, ktore skladaja sie z dwoch czesci. Tylko ich nie lacz, wyobraz sobie, ze nie ma strzalek w diagranie. Potem na styropianowym jajku usztywnij je osobno, popryskaj lakierem a gdy beda sztywne jak kamien i suche, sklej! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Kasiu piękne te jajka. Może i ja spróbuje je rozciagnać następnym razem, żeby kule nie wychodziły :) Ja od cukru na razie odeszłam. W zeszłym roku moja córcia wszystkie jajka wyssała jak poczuła, że to słodkie (i nie miałam serca jej ich zabrać). Na razie usztywniam na krochmal ze sklepu - bez rozcieńczania też dobrze trzyma :) Juz mam na oku jajko z ananaskiem. Dziękuję za wzory :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kurczę, niezły pomysł z tym klejeniem :-) Muszę nad tym pomyśleć :-) Pozdrawiam i ja :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Катюша, фантастически красивые украшения Пасхи! Воздушные, волшебные и очень празничные. Они настолько пронизаны светом, что просто дух захватывает. Я в восхищении!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniała kolekcja , ja niestety nie przepadam za robieniem takich pisanek , jestem na to za leniwa .

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne ażurowe pisanki.
    Kiedyś usztywniałam też cukrem ale odkąd spróbowałam lugą to lepiej mi się usztywnia nią.
    Pozdrawiam-ani.

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudowne są te Twoje ażurki. Aż chce mi się zrobić podobne :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kasiu bajeczne te twoje jajeczka;))takie kolorowe a kursik super;)))

    OdpowiedzUsuń
  22. W życiu bym nie wpadła na to,że tam się wkłada baloniki!Może na drugi rok o tym pomyślę.Na razie zachwycam się Twoimi jajami - są wspaniałe!!!!!W tym roku narobię kurczaków.one urosną, na następną Wielkanoc naniosą kur...Ale wymyśliłam:(

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziekuje wam za komentarze! Ja lubie robic drobiazki!
    Tkaitko - tak zamo sie robi szydelkowe bombki na choinke. Z balonikiem w srodku, tak tez nie musisz czekac na jajka swoich kurek tylko jeszcze przed Bozym Narodzeniem zrobic experyment. Dawalam kilka wzorów tez na takie bombki -szydelkowe bombki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Thank you so much for sharing your patterns of your eggs... I too love to make crochet with nothing inside... I think it shows the real beauty of crochet... have a lovely week & thank you...

    OdpowiedzUsuń
  25. Sliczne jajca, jajucha , baloniki , seksowne jejeczka hiiiihihaaaaaaa!!!
    Wzielam sie i robie , dzieki Katrinko !

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo ładne jajeczka. Ja tez wolę bez "wkładów".Zrobiłam je pierwszy raz w tym roku, ale się jeszcze nie pochwaliłam na na swoim blogu. Zrobię to niebawem. Muszę je jeszcze powykańczać i będzie cacy:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Beautiful work Katarzyna... I love how creative you are... with the balloons to get the shape...
    wonderful idea...
    love it...
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  28. Śliczne. bardzo przyda mi się wyjaśnienie jak połączyć obie częsci bo właśnie zabieram się do wykonania bombek na choinkę :)
    Pozdrawiam :)
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  29. Mam pytanie - czy pionowa kreseczka w tych schematach to oczko ścisłe czy półsłupek?

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszymy z każdego komentarza, bo cudownie jest wiedzieć, że ktoś się nami inspiruje, ogląda i czyta naszego bloga. To miejsce służy wymianie myśli twórczej i przyjacielskiej.
Bardzo prosimy, nie umieszczaj w tym miejscu jakichkolwiek propozycji handlowych, reklam usług czy sprzedaży, dziwnych propozycji. To nie jest odpowiednie miejsce na tego typu komentarze. Będziemy to kasować.