środa, 14 grudnia 2022

Szydełkowe śnieżki i co słychać w zaśnieżonym ogrodzie

 Witam w mroźną środę,

Pomyślałam sobie, że skoro mamy taką prawdziwą, śnieżną i mroźną zimę, to i tutaj - na blogu, sypnę trochę śnieżkami i zimą w ogrodzie. W tym roku szydełkowania śnieżek nie planowałam, bo takie gwiazdki mam jeszcze z poprzednich lat. Ale gdy wpadły mi w ręce końcówki kordonków, to gwiazdki wydały się najbardziej odpowiednie do wykończenia tych nici. W taki sposób przybył nam stosik świeżych gwiazdek. Co do wzorów: mam swoje ulubione od lat, ale w internecie pojawia się ich tak ogromna ilość, że zawsze lubię czymś nowym się zainspirować i coś nowego spróbować. Część tych wzorów jest takich, że po jednym razie nigdy więcej ich nie szydełkuję, ale wiele jest takich, z których wychodzą naprawdę wyjątkowe śnieżki. Takie wzory zapisuję w specjalnym zeszycie, nawet je opisuję; kiedy robiłam, jak się mi je dziergało oraz czy warto, i w razie potrzeby lub pod wpływem weny sięgam po nie ponownie.


 


W ogrodzie jest jak w bajce. Zresztą cały ośnieżony świat wygląda tak bajkowo, jak zimowa Narnia. Naprawdę jest pięknie. Ptasie stołówki przeżywają oblężenie. Każdego dnia, o poranku, gdy świat jest jeszcze szary, z moim psem idziemy "naszykować śniadanie" ptakom. To bardzo ważne. Uwielbiamy ptaki, doceniamy ich obecność w ogrodzie i nie zostawiamy ich samym sobie gdy świat jest przykryty śniegiem, a mróz skrzypi pod stopami.Sypiemy różne ziarna, ale głównie słonecznik.  



Nasz warzywniak okrył się puchową kołdrą i odpoczywa.






Pozdrawiamy serdecznie i wszystkim życzymy bezpiecznej radości z zimy.

12 komentarzy:

  1. uwielbiam szydełkowe ozdoby na choince.....a w ogrodzie pięknie. U mnie też zimowo i śnieżnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te szydełkowe ozdoby na choince przypominają nam to, co naturalne w zimie, czyli płatki śniegu. Też je lubię. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Cudowne klimaty, cudowne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne śnieżynki ,też kiedyś robiłam i mam je do dzisiaj to takie moje wspomnienia z czasów kiedy szydełkowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, ty tworzysz takie piekne rzeczy i masz tyle talentów, że pewnie i twoje śnieżynki są niezwykłe. Może trzeba od czasu do czasu jednak troszkę poszydełkować? Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Gwiazdki urocze a ogród bajeczny.pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świat w śniegu jest bajeczny, choć ta bajka się kończy w momencie próby wyjazdu autem. Ale, po powrocie zachwycam się ponownie. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Śliczne śnieżynki.
    Jeszcze kilka lat temu sporo ich i aniołków robiłam, nawet miałam kiedyś całą choinkę w bieli tych robótek. Teraz musiałam wybrać, albo papiery albo szydełko, a że przy papierach ręce mniej bolą wypadło siłą rzeczy na papiery ;-) Miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że żyjesz pasją i robisz to, co lubisz. A robisz pięknie. Pozdrawiam

      Usuń
  6. Śliczne szydełkowe śnieżynki:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszymy z każdego komentarza, bo cudownie jest wiedzieć, że ktoś się nami inspiruje, ogląda i czyta naszego bloga. To miejsce służy wymianie myśli twórczej i przyjacielskiej.
Bardzo prosimy, nie umieszczaj w tym miejscu jakichkolwiek propozycji handlowych, reklam usług czy sprzedaży, dziwnych propozycji. To nie jest odpowiednie miejsce na tego typu komentarze. Będziemy to kasować.